Skip to content

About planning

October 12, 2012

Tôi thích Linkedin không phải vì để mở rộng mối quan hệ và tìm việc dù rằng công việc hiện tại của tôi cũng manh nha từ cái trang Linkedin này.

Tôi thích Linkedin này vì ở đó tôi biết được nhiều người đang cùng làm công việc với mình, biết được con đường nghề nghiệp của họ, biết được các trang tweeter và blog của họ. Và quan trọng hơn, biết được những suy nghĩ, chia sẽ, tư tưởng của họ về công việc, ngành quảng cáo và lãnh vực planning.

Và đây là một trong những thứ hay ho như thế từ Head of Planning của BBH Asiapac. Read and Think!

——————————————————————

About Planning:

– The role for planning is to create inspiring starting points for better, more effective creative work, not to dazzle clients with clever presentations or to accumulate thousands of Twitter followers.

– Digital is not a parallel universe to the analogue life we live. So it doesn’t really make sense to me to specialise for digital in our job. It has to become part of our thinking, like it is part of people’s lives.

– Planner or Strategist? I’m not a Strategist. I’m a Planner. I love strategy. It’s clever. But I’m also a Tactician. Because tactical solutions can be powerful. Some of the best creative work that captures people’s imagination is tactical.

2 Comments leave one →
  1. October 13, 2012 8:04 am

    Thấm🙂

Trackbacks

  1. Nghề trong agency | Roll 'n Round

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: